בלוג

טקסט מוכר או טקסט מכירתי?

הכרתי פעם איש מכירות שכשהוא היה מנסה לשכנע אז בלי להרגיש הוא היה עובר לטון מליצי עם מילים גבוהות. משהו בסגנון של: אני סבור, אני חש..
אחת מהתובנות הראשונות במכירות אומרת שאנשים אוהבים למכור אבל לא אוהבים שמוכרים להם.

איך ויקיפדיה שכנעה אותי לתרום לה כסף

לפני שבוע קיבלתי אימייל מויקיפידיה שמבקש ממני לחדש את התרומה שלי לאתר. לכתוב טקסט שיגרום לקורא לתרום כסף היא משימה מאתגרת במיוחד שכל עמותה או מועמד שמגייסים כספים למימון הפעילות מכירים מקרוב. בדרך כלל אנחנו משתמשים בכתיבה מניעה לפעולה כדי לעודד קניה אישית של מוצר או שירות. אבל כשאנחנו מבקשים תרומה אנחנו בעצם מוכרים תפיסת […]

למה אני כותב קודם כל את הכותרת

אתם מתחילים הכי מהר שלכם ולאט לאט אתם מגבירים. טוב, אני מניח שאתם מכירים את המשפט הזה, זה הטיפ של אלופים של קרמבו ממבצע סבתא. אז מה שטוב לקרמבו בטח טוב גם לכתיבה שיווקית.. מבחינת כתיבה שיווקית ההתחלה היא כמובן הכותרת. ואני מדבר על הכותרת של דף נחיתה, דף באתר, במודעה, בפלייר וגם שורת הנושא של […]

כתיבה שיווקית צריכה מיקרופון, לא מגפון

תיאודור רוזוולט, הנשיא ה-26 של ארצות הברית, והראשון בשושלת רוזוולט, תיאר כך את מדיניות החוץ שלו: "דבר ברכות ושא מקל גדול". מה הוא רצה להגיד? שכשיש לך עוצמה אמיתית אתה לא צריך לצעוק. משהו בסגנון, רק הפוך, של כלב נובח לא נושך. אני כמובן מסתכל על זה מהזווית של כתיבה שיווקית ומהדרך הנכונה לפנות ללקוח. […]

זה הקול או כלום

אומרים שאוסקר ווילד אמר פעם לחבר שהחליט להיות מאמן ואח"כ קואצ'ר, ואז נזכר שחלום חייו, או שהוא סתם חייב, להיות יועץ עסקי: "תהייה עצמך. כל השאר תפוסים". ושלום חנוך כתב ושר עם אריק איינשטיין, אותו רעיון רק מזווית קצת אחרת: כל אחד רוצה להיות מליין, אם לא מליין אז דוגמן, אם לא דוגמן אז צלם, […]

דברו איתי